דלג לתוכן העמוד

מעגלים מתרחבים

תכנית מעגלים מתרחבים היא תוצר שיתוף פעולה בין בית ספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת אריאל למסגרות השונות בעיר אריאל בהובלת האגף לשירותים חברתיים אגף החינוך והרשות לביטחון קהילתי. 
בכל שנה פועלים סטודנטים לעבודה סוציאלית במסגרות השונות ברחבי העיר כחלק מהכשרתם המעשית. הסטודנטים מודרכים על ידי מנחים, סטודנטים בשנה ג' שמלווים אותם בתהליך האישי והמקצועי שלהם. 

בכל מסגרת עירונית מתקיים פרויקט בשיתוף תושבי העיר הנמצאים במקום. 
במהלך חודשים מרץ- יוני הסטודנטים מתכננים את הפרויקטים ובשיתוף התושבים מוציאים אותם לפועל.
 
השנה משתתפים בתכנית 104 סטודנטים, 22 מנחים במסגרת 11 פרויקטים קהילתיים. 
הנושא השנתי הוא שיח רגשי- היכולת להביע את המחשבות והרגשות כלפי חוץ. 
כיום, כאשר תרבות המסכים מקיפה אותנו יש קושי לבטא את הרגשות שלנו ולהסביר לחבר או חברה כיצד אנחנו מרגישים. מה התחושה שבפנים? מה פוגע בי? כיצד התגובות שלו פוגשות אותי? 

צוות התוכנית בחר להתמקד בנושא זה מכיוון שהוא רואה חשיבות בפיתוח שיח זה מהגיל הרך, דרך גילאי היסודי, נוער ועד למבוגרים. 

הפרוייקטים על פי תכנית העבודה:  

  • "שמונים וארבע"- הסטודנטים יפעלו יחד  עם "מרכז יום לקשיש" וגן ילדים השוכן קרוב במטרה להעמיק קשר בין דורי וליצור שיח בין הגילאים השונים. 
  • "ביה"ס נחשונים משחקים ברגשות"-  הסטודנטים יפעלו יחד עם צוות בית הספר במטרה להעמיק בשיח חברתי- רגשי עם התלמידים בכיתה ג' דרך הכנת משחקי קלפים ומשחקי קופסא בנושא. 
  • "ביה"ס עליזה בגין לומדים להרגיש" הסטודנטים יעבדו בשיתוף בית הספר עם תלמידים בכיתה א' על שיח רגשי על ידי העברת סדנה בת חמישה מפגשים.
  • "ביה"ס אור זבולון במגרש המשחקים"- הסטודנטים וצוות בית הספר יעבדו עם תלמידי כיתה ד' על התמודדויות ורגשות הצפים בנו כאשר אנו משחקים משחקי חברה. איך אני מפסיד הכבוד? ואני אני מנצח? איך אני מתייחס לשאר החברים בקבוצה? 
  • "ביה"ס מילקן פותרים בעיות"- בפרויקט זה ילמדו הסטודנטים יחד עם צוות בית הספר את תלמידי כיתה ה' על פתרון בעיות חברתיות. כאשר התלמיד מתמודד עם קושי מסוים, כיצד הוא מגיב? מרביץ? מתעצבן? מתעלם? לוקח נשימה וקורא לעזרה?  
  • "חוסן אישי"- פרויקט זה נעשה בשיתוף פעולה עם " מרכז חוסן שומרון".
  • הסטודנטים וצוות חטיבת הביניים "אורט יובלי אריאל" יעבירו סדנאות לתלמידי החטיבה על "חוסן אישי"-התמודדות במצבי לחץ וחוסר שליטה.
  • "העצמה אימהית"- הסטודנטים יחד עם מספר אימהות חד הוריות יארגנו אירוע לאימהות וילדיהן בעיר במטרה להשקיע באימהות וליצור להן מעגל שייכות.
  • "פורום הורים לילדים על הרצף האוטיסטי"- הסטודנטים יחד עם מספר הורים לילדים על הרצף האוטיסטי יפיקו ארגון אירוע להורים לילדים על הרצף האוטיסטי ומשפחתם במטרה להשקיע במשפחות אלו ולייצר להם מעגל שייכות.
  • "נתיבי רגשות"- שיתוף פעולה עם תכנית "נתיבים להורות" מטעם האגף לשירותים חברתיים בעיריית אריאל. שירות זה מקנה כלים ומיומנויות להורים. בפרויקט זה יעבדו הסטודנטים יחד עם המשפחות המשתתפות על שיח רגשי ושיום רגשות. 
  • "הקול במועדונית"- הסטודנטים יעבדו עם צוות מועדוניות של אגף החינוך והאגף לשירותים חברתיים בעיר על נושא השיח הרגשי בליווי הסרט "הקול בראש". הסטודנטים והתלמידים ידברו עם הילדים על הרגשות המופיעים בסרט וכיצד הם מופיעים אצלנו בחיי היום יום. 
  • "עו"סים שינוי"- פרויקט זה יעשה במטרה להעצים את מקום הסטודנט לעבודה סוציאלית בעיר.הפרויקט יעשה בשיתוף פעולה עם ארגון "עו"סים שינוי" הפועל למען סטודנטים לעבודה סוציאלית ברחבי העיר. הסטודנטים יקימו גרעין "עו"סים שינוי" באוניברסיטת אריאל.

בתוכנית זו, אנו רוצים ליצור חיבור בין האוניברסיטה בכלל והסטודנטים בפרט לעיר אריאל על ידי הענקת ערך מוסף  עבור הסטודנטים בעזרת תושבי העיר ומענק משאבים וידע הקיימים באוניברסיטה עבור תושבי העיר דרך המסגרות השונות.