כנס חינוכאים ראשון לשנת תשע"ח-באריאל 

לאודיטוריום באשכול הפיס זרמו כל אנשי החינוך של בתי-הספר באריאל; מנהלות ומנהלים, מורות ומורים, סייעות, מזכירות ואבות הבית.

בראשית הכנס, המתקיים שלוש פעמים בשנה, הודה ראש העיר לחינוכאים ואמר: "אני גאה במערכת החינוך שלנו ובהישגים המרשימים והמרגשים אליהם הגענו בארבע השנים האחרונות.
הכל בזכותכם! אתם בחוד החנית, בחזית המעשה החינוכי, אוהב, מעריך ומודה לכם מעומק הלב".

לאחר דבריו המרגשים של ראש העיר הצגתי את תכנית העבודה השנתית של האגף והתעכבתי בעיקר על מצפן גרמ"ר (המצפן כרגע בשלבי עיצוב אחרוני. אפיצו כשיושלם העיצוב).

תכנית גרמ"ר היא התכנית הפדגוגית והייחודית ההולכת ונרקמת באריאל ע"י צוות היגוי רחב ביותר מכל שדרת החינוך בעיר, ובהובלת "ערי חינוך" בראשו חבר קרוב, יעקב הכט.

בצוות ההיגוי משתתפים שתי הגננות המובילות, כל מנהלי ביה"ס, חינוכאים מכל בי"ס, כל מנהלי המחלקות באגף החינוך: גני-ילדים, נוער, השירות פסיכולוגי וקידום נוער וכן נציגת אוניברסיטת אריאל. 

"מצפן גרמ"ר - הוא דרך החינוך באריאל, לאורו אנו הולכים. לכל מילה במצפן יש משמעות עמוקה כמו גם לסדר המילים בו. 

תכנית גרמ"ר נכתבת באריאל ברוח ארבעה פרופסורים מתחומי החינוך והפסיכולוגיה: גרדנר, רנזולי, מיטרה ורובינסון, ומכאן שמה. 

את עקרונות החינוך ניסחנו בשנה שעברה - מצפן גרמ"ר, והשנה אנו נכנסים לעובי הקורה בעבודה בתוך מוסדות החינוך. כל מוס"ח בהובלת ההנהגה המוסדית יובילו תכניות פדגוגיות ייחודיות ברוח המצפן ובהלימה למטרות החינוך ולתכניות של משרד החינוך.

כבכל כנס, אנו מזמינים מרצה המעורר השראה וחשיבה והפעם הזמנתי לבמה את ד"ר רננה לויאני. רננה שיתפה אותנו ב- 5 התכונות הנדרשות לאנשים, על-מנת שיהיו פורצי דרך ברמה משמעותית. תכונות שהיא דלתה  ממחקרים רבים ובעיקר מסיפור חייו של אלברט איינשטיין (מצ"ב סיכום חמש התכונות). הרצאתה של ליאני מרתקת ומהדהדת בעיקר להורים ולמחנכים, על-מנת להבין את מסתרי המח והיכולות העמוקות והרחבות הטמונות בו. כחינוכאים מוטלת עלינו אחריות כבדה לסייע לכל תלמיד/ה לגלות את יכולותיהם הייחודיות ולמצותן למקסימים האפשרי. 
למשל - התכונה השנייה שמציינת ליואני היא היכולת להתמודד עם אי-הצלחות וכישלונות, לא לוותר לעצמנו, לקום מנפילות, לא להתייאש ולהמשיך להיות ממוקדים במטרה האחת ששמנו לעצמנו (התכונה הראשונה). כהורים ומחנכים יש לנו מקום משמעותי בתהליך ההתפתחות והלמידה של שתי תכונות אלה. להיות לילדינו ולתלמידינו מנטורים, לתת להם דוגמא אישית יומיומית כיצד אנחנו מתמודדים עם אי-הצלחות, דחיות וכישלונות, וכיצד אלה דווקא מחזקים אותנו להמשיך ולתרגל על-מנת להשתפר ולהתקדם בתחום בו אנו מחליטים להתמקד ולהצליח. 
אלברט איינשטיין קיבל בעשור הראשון לחייו האקדמיים אין ספור דחיות וחווה כישלונות רבים. אולם בזכות עקשנותו והמשך תירגולו הוא הפך לגדול הפיזיקאים ופורץ הדרך ברמה עולמית, שזיכוהו גם בפרס נובל.

להתראות בכנס הבא בחודש פברואר, 2018,
בהערכה רבה ואהבה גדולה לכם, חבריי לדרך,
 

כנס חינוכאים ראשון לשנת תשע"ח-באריאל